Skip to main content

Veel gestelde vragen

De locatie

Is de hele locatie exclusief voor ons gereserveerd?

Alleen de zalen die jullie hebben besproken, zijn exclusief voor jullie gereserveerd.

Waar mogen/kunnen wij foto's maken?

Je mag eigenlijk overal foto’s maken op het terrein van Abel. & Tasman. Wij vragen je wel rekening te houden met andere gasten. Een drone is in overleg toegestaan.

Mag je strooien tijdens de ceremonie?

Het is niet toegestaan om rijst, bloemblaadjes of confetti te strooien.

Kan onze doos met enveloppen in een kluis?

Helaas is er geen kluis hiervoor beschikbaar op onze locaties. Tevens kunnen wij geen verantwoording dragen voor jullie cadeaus.

Moeten wij de muziek voor de ceremonie zelf bedienen?

Tijdens de ceremonie is ons personeel niet aanwezig in de ruimte. De regie van dat moment ligt bij de trouwambtenaar. Onze tip: vraag het jullie ceremoniemeester of een betrouwbare gast uit het gezelschap.

Beschikken jullie over kleedruimtes?

Bij Abel. & Tasman. is geen kleedruimte aanwezig.

Beschikt de locatie over een mindervalide toilet?

Ja, zowel Abel. als Tasman. beschikt over een mindervalide toilet.

Kunnen we overnachten?

Wij hebben geen overnachtingsmogelijkheden.

Wat voor maaltijd kunnen wij onze crew & entertainment aanbieden?

Wij verzorgen indien gewenst een crewmaaltijd à € 17,50 per persoon. Een basis drankenarrangement is € 16,75 per persoon per dagdeel. 

Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen?

Onze keuken kan rekening houden met de meest voorkomende diëten en voedselvoorkeuren. In de meeste gevallen zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Vegetarisch en veganistisch is geen enkel probleem. Deze dieetwensen dienen 7 werkdagen voorafgaand te worden aangeleverd. 

Is eigen catering toegestaan?

Eigen catering is niet toegestaan.

Alles over de dag zelf

Vanaf hoe laat is het personeel van Abel. aanwezig?

Onze partymanagers zijn ongeveer 1.5 uur voor aanvang van jullie programma aanwezig. Geef hen de ruimte hun werkzaamheden te verrichten zodat alles klaarstaat voor de start van het programma.

Staat de (diner) tafel al opgedekt klaar als we aankomen?

De tafels worden meestal gedekt tijdens de ceremonie.

Waar mag je parkeren?

De gasten parkeren op de beschikbare parkeerplekken in de directe omgeving. Wanneer het bruidspaar komt aanrijden via het pad langs de golfbaan, mag de trouwauto geparkeerd worden naast de Koepel. Bij aankomst via de voorzijde mag de trouwauto kort geparkeerd worden aan de voorzijde van het pand. Na de ceremonie dient deze te worden verplaatst. Let op: er wordt gehandhaafd op parkeren door de gemeente!

Wat doet de partymanager

De partymanager zorgt ervoor dat jullie dag verloopt zoals van tevoren is afgesproken. Hij of zij is de persoon die eventuele problemen kan oplossen, waar je vragen aan kan stellen & dient als contactpersoon voor de ceremoniemeester.

Kunnen wij vooraf spullen brengen?

Dit kan in overleg, het is afhankelijk van de grootte, hoeveelheid en beschikbaarheid van de locatie. 

Wanneer kunnen wij de taart aanleveren?

Op de dag van jullie feest kan de taart afgeleverd worden in overleg met onze medewerkers van de sales afdeling. De doos dient voorzien te zijn van de naam van het bruidspaar en de trouwdatum.

Mag ik zelf inhuurmateriaal laten afleveren?

Dit is toegestaan op de dag zelf. Zorg ervoor dat de ceremoniemeester (of een van jullie andere gasten) aanwezig is om dit in ontvangst te nemen. Graag vernemen wij van tevoren de naam van de leverancier en de op- en afbouwtijd. 

Hoe kan ik het beste muziek aanleveren voor de ceremonie?

Het is mogelijk om een eigen device (tablet, laptop of smartphone) aan te sluiten op de aanwezige installatie. De kabels hiervoor zijn bij ons aanwezig. 

Mag ik rookmachines op mijn feest?

Het is niet toegestaan om rookmachines, streamers of CO2 kanonnen te gebruiken in ons restaurant.

Decoratie

Vanaf hoe laat mogen we de locatie versieren?

1.5 uur voor de start van de ceremonie mogen jullie de locatie komen decoreren. Wij verzoeken jullie wel hierbij rekening te houden met de opbouwactiviteiten van ons personeel. Bij het verlaten van de ruimte moeten jullie de decoraties zelf weghalen. Ook is het van belang dat de ruimte gedweild en droog gemaakt is voordat de ruimte betreed kan worden.

Welke decoratie heeft Abel. of Tasman. zelf?

In de ruimte van de ceremonie plaatsen wij één boeket met seizoensbloemen. De (diner) tafels worden voorzien van vaasjes met een enkele bloem.

Mogen we de decoratie de dag voor & na het huwelijk ophangen/weghalen?

Helaas is dit niet mogelijk in het hoogseizoen (april t/m september). In de andere maanden kan dit in overleg.

Kan het Abel. personeel helpen bij het aanbrengen van decoratie?

Ons personeel kan door de opbouwactiviteiten vanuit Abel. helaas niet assisteren bij het aanbrengen van de decoraties. Ons advies is om hier een partij voor in te schakelen of familie & vrienden te vragen die hierbij kunnen helpen.

Mogen wij alles qua decoratie aanbrengen?

Met beleid en respect voor de locatie, omgeving & ons personeel is er veel mogelijk. Denk bij het gebruik van plakband of tape aan het verfwerk & behang. De lampen moeten ten alle tijden vrij blijven van decoratie.

Mogen de schilderijen van de muur?

Nee, het is niet toegestaan om schilderijen en/of meubels te verplaatsen of weg te halen.

Mag ik een wensballon oplaten?

Nee, ballonnen zijn slecht afbreekbaar en hebben een schadelijk impact op de natuur. Dat geldt ook voor wensballonnen en biologische ballonnen. Rondzwervende deeltjes kunnen bijvoorbeeld worden ingeslikt door vogels in het natuurgebied om ons heen. 

Overig

Wanneer hebben wij de laatste afspraak?

Circa een maand voor jullie huwelijk nemen we graag de details met jullie door. Jullie ontvangen een reminder per email hiervoor.

Wie regelt de ambtenaar?

Jullie regelen zelf de ambtenaar. Voor de huwelijksvoltrekking dient er een aanvraag bij de Gemeente Albrandswaard te worden gedaan. Voor details kan er contact worden opgenomen met de Gemeente Albrandswaard via 010 506 11 11 of ga naar: Gemeente Albrandswaard – trouwen 

Wat doen we zodra er akkoord is gegeven op de offerte?

We sturen de bevestiging toe en leggen de ruimtes en locatie definitief voor jullie vast. Zes maanden voor aanvang ontvangen jullie de eerste aanbetalingsnota. 

Hoe lang staat een optie?

In principe krijgen jullie een optietijd van twee weken tot een maand, afhankelijk van de tijd tussen de aanvraag en de trouwdatum. Wij halen een optie eruit als wij geen reactie op mails of telefoontjes krijgen. 

Mogen wij vuurwerk afsteken?

Vuurwerk is op beide locaties verboden.

Is versterkte muziek toegestaan?

Buiten op de terrassen is versterkte muziek niet toegestaan. 

Zijn er stroompunten aanwezig in de ruimtes?

In iedere ruimte zijn er vrije stroompunten beschikbaar voor entertainment. 

Algemene informatie

Decoratie:
1.5 uur voor de start van jullie programma kan er gedecoreerd worden. We verzoeken je wel om niet met een heel groot team te komen versieren en rekening te houden met de opbouw door ons personeel. Onze medewerkers zijn aanwezig en bezig met eigen werkzaamheden.  

 We verzorgen de setting zoals afgesproken en voor de ceremonie kan het zijn dat er nog stoelen bijgezet of weggehaald moeten worden. De dinertafel dekken we vaak tijdens de ceremonie. 

 Jullie kunnen zelf decoreren of dit door ceremoniemeesters laten doen.  Na afloop moet de decoratie weer worden weggehaald en meegenomen. Neem zelf scharen, plakband, touw etc mee. Wij hebben dat niet op voorraad. Hoge trap nodig? Deze is aanwezig en kan in overleg gebruikt worden. 

Jullie kunnen er ook voor kiezen te laten decoreren door een weddingplanner of styliste. 

Betaling:
Contante betaling is niet mogelijk. De aanbetalingsfacturen en de restfactuur kunnen bij voorkeur via online bankieren worden voldaan. 

Aantallen:
Tijdens het detailgesprek 1 maand voor aanvang, geven jullie de definitieve aantallen door. Onverwachte afvallers (bv door ziekte) kunnen worden doorgegeven tot de dag voor jullie bruiloft voor 12:00 uur. Bij een partij op zondag dient dit op de vrijdag voorafgaand gedaan te worden. 

Menukeuze:
De keuzes van de jullie gasten ontvangen we graag 7 werkdagen vooraf. Deze moeten worden aangeleverd met plattegrond met naam van de gast en hun menukeuze. 

Jullie contactpersoon (voor de huwelijksdag);
Dat is Sigrid Abel en de sales medewerker met wie het bruidspaar contact heeft gehad. Graag ontvangen wij je vragen per mail. 

TV scherm & microfoon:
Het gebruik hiervan is inbegrepen in de zaalhuur.  

Ons personeel
Onze medewerkers zijn belast met horeca-gerelateerde taken en mogen niet ingezet worden voor jouw werkzaamheden. Ons personeel is 1,5 uur voor aanvang aanwezig en moet zich met eigen taken bezig kunnen houden. Na afloop zijn zij nog 1 uur aanwezig om op te ruimen en schoon te maken. 

Bezorgen en ophalen van goederen
Heeft het bruidspaar bijvoorbeeld een fotobooth besteld dan bepalen we graag met jullie de locatie en het moment van bezorgen en ophalen. Vanwege de bezetting van de locatie zal het ophalen zo snel mogelijk dienen te gebeuren. Stel het huwelijk is op een vrijdag dan kan deze niet pas maandag worden opgehaald. 

Abel. is niet verantwoordelijk voor materialen die worden ingehuurd door derden. Noch kunnen wij hier voor zorgdragen.

Jullie contactpersoon (op de huwelijksdag):
Dat is de partymanager. Voor de start van het programma neemt hij/zij graag nog het programma met de ceremoniemeester door.